torsdag 11 augusti 2011

Hänt en del..

Oj en hel månad sen jag var här sist.. Elr till och med kanske mer..
Kanske skulle bli lite bättre på uppdateringar.. Men nu har sommaren varit här och man har ägnat tiden åt något helt annat..
Vi har haft en bra sommar, med många turer hit och dit. Bl.a Legoland som jag nämnt innan. Sen var Jag (själv, underbar egentid) iväg med ett gäng goa töser till meckat Ullared.. Bodde granne med Kjelle bl.a och mkt shopping blev det, helt OK!


Vi åkte veckan efter Ullared ner en sväng till Halmstad, där bodde vi hos mina föräldrar i deras husvagn, urmysigt, då jag älskar husvagn! Längtar tills jag äger en egen..... Där blev vi ompysslade och bortskämda! Åt, drack, bada i havet, lek i buslandet, shopping och mkt mkt mer..


Sen åkte jag och familjen med Johans systrar och familj uppåt landet, närmare bestämt Mårtanberg bodde vi i. Nära till både Rättvik, Mora och Leksand bl.a Vi bodde i en liten röd stuga mitt uti ingenstans, nästan :) Men bra hade vi det. Vi besökte Leksands sommarland, Tomteland, Nusnäs dalahästar och lager 157. Bada och åt gott. Precis som en semester ska vara! Där i mellan tjat, gråt och en massa skratt :)..


Och för första (första gången för mig, Tilda och Filip ialf.) åkte vi till Visingsö i förra veckan, en dagstur! Vi åkte tidigt på morgonen och hemma sent på kvällen.. Vädret var toppen, soligt o varmt, åkte remmlag, bada lite, käka, köpte polkagrisar, titta när dom tillverka polkagrisar, åkte över jkp hem, stanna till på Mc donalds till barnens förtjusning :)!!


Det var väl våran sommar i storhet, hänt en hel del annat också, så som stranddagar, dom dagar det varit fint.. Som man dock kan räkna på sina 10 fingrar... Alldeles för lite med andra ord!!!! Mer sol åt folket.. Tänk ändå vad många dagar som det ska vara mörkt och trist, blåsigt, minusrgrader... Till nästa års sommar.. Positiv va?! Haha..


Nu bjur jag på lite bilder från sommaren...


 
Grillning på g.. Det sköter gubbarna bra :)
Havet....

Tylösand..
Älskar den här bilden.. Tildas lysande busögon :)
Tåget på sommarlandet..
Jag fick också åka med... Vilken tur!
Brrruuummm..
Tittar på djuren..
Hoppla hoppla...
Tomteland...
Tomtenissen, häxan, sagofen och trollet som bodde här...
Provkörning av tomtens släde...
Filip pratar och lämnar sin önskelista..
Målar sin egen dalahäst, röd och svart blev den :)
Provridning..
Remmalag på Visingsö
Lite bad...
På båten över.. elr hem..

Ha en fortsatt bra sommar elr höst kanske man kan säga nu????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar